dimecres, 27 de maig del 2009

Turó de l'Home i Les Agudes

Caminada pel Montseny, decidim pujar al Turó de l'Home i després a Les Agudes, aprofitant que està al costat.

Agafem el cotxe i anem a la Font de Passavets, a l'eix sortim a Coll de Revell i ens dirigim a Viladrau, abans d'arribar agafem la cruïlla que marca Santa Fe del Montseny, la carretera es la BV-5114.

Al quilòmetre 22 hi ha la Font de Passavets, allà deixem el cotxe al pàrquing habilitat.

Comencem a caminar per la pista, aquesta es ampla i s'inicia seguint una riera, poc desprès iniciem la pujada que al principi es un interminable zigzaguejar per la muntanya.

Al deixar de banda el bosc tancat anem per la vessant ja del Turó i comencem a observar el nostre destí.

La pista sempre ampla i cap dificultat ens porta al observatori, primera destinació d'aquest matí.

Ens aturem al vèrtex geodèsic i allà mengem una peça de fruita i després d'unes fotos continuem cap a Les Agudes.

Baixem per un caminet que ens fa creuar la carretera cap al carenat de Les Agudes, hi ha dos opcions i per pujar agafem el camí de l'esquerra, que fa tot el carenat fins al pic.

Una mica abans d'arribar la Greta es troba un "amiguet", això ho aprofita per descansar uns deu minuts. Continuem i arribem a Les Agudes, allà aprofitem per fer fotos, beure aigua i observar el paisatge que ens deixa un dia perfecte, sense cap núvol i un sol esplèndid.

Descansem i baixem pel GR-5.2, que es aquell que no hem agafat al pujar, la intenció és baixar a Passavets per un altre corriol, però aquest et deixa a la carretera i no va directe al lloc d'inici, així que baixem per la pista por on hem pujat.

Un cop arribem a la font tornem fer una aturada tècnica, la Greta vol aigua i no de la font, es fica a la riera.

Hem fet una bona passejada, amb un dia genial i una ruta ideal, 11 quilòmetres sense cap dificultat.
Un cop agafem el cotxe marxem a casa pensant en quina serà la següent caminada, potser el Puigneulós, però primer la setmana que ve, Puigmal.